-->

vineri, 21 octombrie 2011

Ce trebuie să cunoaştem despre plasarea forţei de muncă în străinătate

Cu toţii ne dorim o viaţă mai bună şi mai liniştită. Ne dorim exact ceea ce ne-a fost refuzat constant în ultimii 22 de ani. 
Dorinţa românilor de a lucra în străinătate pentru a face rost de bani hrăneşte afacerile multor firme fantomă de intermediere a unui loc de muncă în străinătate. Nu de puţine ori victimele rămân fără bani şi fără posibilitatea de a-şi mai recupera vreodată sumele investite. Şi asta pentru că, atunci când semnează colaborarea, clienţii nu acorda mare atenţie prevederilor din contract, iar când îşi dau seama că au fost înşelaţi, e prea târziu.



Majoritatea celor care îşi fac publicitate prin intermediul ziarelor sunt societăţi care se ocupa numai cu o aşa-zisa intermediere a afacerii şi nu deţin un contract real cu partenerii externi.
În acest sens, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) atrage atenţia persoanelor care doresc să plece la muncă în afara graniţelor să-i verifice cu atenţie pe cei la care apelează, pentru că altfel riscă să dea peste o firmă fantomă. Mai multe firme de plasare a forţei de muncă în străinătate au fost amendate de inspectorii muncii ca urmare a sesizărilor depuse de solicitanţii unei slujbe în afara graniţelor care au fost păcăliţi de astfel de firme.
Astfel, peste o sută de români care au dorit să obţină un loc de muncă în străinătate prin firme private au depus plângere, nemulţumiţi fiind de activitatea agenţilor care au promis solicitanţilor contracte de muncă. Şi cu siguranţă că numărul acestora este mult mai mare. 
Pentru a evita din start anumite complicaţii, persoanele care solicită serviciile agenţilor privaţi pentru a-şi găsi un loc de muncă în străinătate trebuie să verifice mai întâi dacă firmele respective se achita de obligaţiile pe care le au, potrivit legii. 
ANOFM informează firmele private trebuie să respecte şi o serie de obligaţii faţă de solicitanţii de locuri de muncă.
O primă condiţie presupune ca în contractul de muncă încheiat cu angajatorul străin, să figureze obligatoriu funcţia, ocupaţia, natura şi durata angajării, durata timpului de muncă, de repaus şi tariful orar. În contract trebuie specificată şi valoarea salariului lunar, ca şi datele de plată a salariului, sporurile acordate, orele suplimentare şi alte drepturi băneşti. De asemenea, nu trebuie neglijate detalii precum durata concediului de odihnă, condiţiile de muncă, despagubirile de care angajatul beneficiază în cazul unui accident de muncă sau al unei boli profesionale. Românii solicitanţi ai unui job în străinătate trebuie să ştie şi amănunte privind condiţiile de cazare, de asigurare a hranei, a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor pe care angajatul trebuie să le plăteasca, dar şi despre obligaţiile pe care cetăţeanul român le are în străinătate. 
Firma de plasare a forţei de muncă are obligaţia de a încheia contractul de muncă şi în limba română
Persoanele care doresc să plece la muncă în afara graniţelor nu trebuie să uite că tariful de mediere încasat de agentul de recrutare se restituie, parţial sau total, dacă firma nu poate oferi un loc de muncă în termenul stabilit prin contract. Măsura este valabilă şi în situaţia în care, înainte de expirarea contractului de mediere, solicitantul renunţă la a-şi mai căuta un loc de muncă în străinătate. 
Agenţii de ocupare nu au dreptul să mai ceară şi alte comisioane sau să pretindă alte garanţii de la solicitanţi, în afara tarifului de mediere prevăzut de lege.
          
          LD
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Dacă ţi-a plăcut articolul poate vrei să laşi un comentariu?